fredag 2 juli 2010

Wiseman's Wisdoms: Hot mot anhöriga (uppdaterad med en länk)

Wiseman's Wisdoms: Hot mot anhöriga

Jag förstår inte de personer, soldaterna alltså, som inte tänker både en och två gånger innan dom ställer upp på bild. Ofta syns ansiktet i klanderfri HD-upplösning, samt både för och efternamn. Gärna ålder och hemort också.

Personligen har jag ingen som helst önskan att få mitt ansikte i tryck i någon blaska, eller på FMs hemsida. Jag har till och med bett mina vänner att inte lägga upp bilder på mig på hemsidor (läs Facebook) eftersom jag valt att själv inte vara med där, eftersom det aldrig går att veta vem som använder den informationen.

När det nu dessutom blir ett nytt yrkesförsvar där soldater som tjänstgör utomlands även tjänstgör hemma, uppstår ännu större risker att bli påverkad av diverse ljusskygga element.

Så, till alla ni som traskar runt i kronans kläder, planerar att göra det, eller har gjort det i utlandsstyrkan: TÄNK TILL NU! Jag vill inte åka på pisk i Långtbortistan för att en soldat i min grupp lagt upp en frän bild på sig själv på taket på en 90-vagn på Facebook, med kommentaren "den andra personen (jag) är min chef XXXXXXX"

DIE FACEBOOK, DIE

Uppdatering
Cynisten skriver bra om det också.

Inga kommentarer:

En sida som förtjänar en hedersplats.

SoldF.com Försvarsmaktens utrustning, fordon, materiel och vapen